Odpoledne v kavárně - Spižírna 1902


Je slunečné čtvrteční odpoledne a já si vykračuji Korunní ulicí. 

Rozhlížím se po okrasných fasádách domů s věžičkami a sním o tom, jak moc bych chtěla bydlet na Vinohradech. Ne přímo v Korunní, kde neustále cinkají tramvaje a popojíždějí auta. Někde kousek bokem, kde by byl větší klid, ulici by lemovala alej stromů a já bych si užívala ranní kávu na balkoně. Tak třeba jednou.

Místo toho teď mířím do kavárny Spižírna 1902. Obvykle bych asi zapadla do Coffee corner bakery, o které jsem vám psala tady, ale protože do ní chodím opravdu často, rozhodla jsem se zajít do Spižírny. Trochu jsem se bála, aby tu nebylo plno, měla jsem ale štěstí. Byly obsazené jen dva stoly a já se tak mohla rozvalit na pohodlném tyrkysovém gauči.

Objednala jsem si cappuccino a chvíli se jen rozhlížela po interiéru. Spižírna 1902 je podle mě jednou z nejvíce fotogenických kaváren, které v Praze najdete.

SPIŽÍRNA 1902
Korunní 86, Praha 10
Vinohrady, 101 00

Otevírací doba:
pondělí – pátek 8.00 – 22.00
sobota 9.00 – 22.00
neděle 9.00 – 17.00

Velká okna propouštění dovnitř spoustu světla, čistý dřevěný nábytek ještě o trochu více rozsvěcí místnost, které dominuje džungle na stěnách i stropu. Malované květiny, kapradí a listy stromů se plazí po všech stěnách a vy si na chvíli můžete představit, že stojíte uprostřed louky, kterou zahaluje ranní mlha. Krok za krokem procházíte vysokou trávou a kalhoty nasávají studenou rosu. Slabé paprsky slunce prosvítají mezi listy stromů. Všude panuje ticho, klid a nikam nespěcháte.

Ráda se takhle zasním a v myšlenkách se uprostřed hektického dne přenesu úplně jinam. Nad hrnkem výborného cappuccina a na místě jako je Spižírna 1902 to jde skoro samo.

Doporučuji vyzkoušet.





Komentáře