Ohlédnutí za květnem


Sedím u velkého stolu ze tmavého dřeva, za oknem postupuje soumrak, ale to vůbec nevadí celému sboru ptáků, kteří zpívají jako o život. Idylka? Upřímně, už mě to pěkně rozčiluje.
Pozoruju pavouka, který mi asi upíjí z hrnku kafe, protože neúnavně celý den křižuje po stropě sem a tam. Kde bere tolik energie? Metelí svými osmi nožičkami a já mu ten pohyb závidím. Sedím na místě už moc dlouhou dobu. Pálí mě oči a bolí mě zadek. Můj jediný pohyb je otáčení hlavy a sledování metelícího pavoučka. Pojmenovali jsme ho Pepíno. Asi se na mně to zkouškové už trochu podepisuje.
Měsíc květen není v životě vysokoškoláka zrovna oblíbený. Začíná zkouškové a to nemá nikdo rád. Momentálně mám pocit, že jsem od stolu a počítače nevstala snad milion let, i když to ve skutečnosti je jen pár dní.

Ve snaze připomenout si chvíle svobody, projíždím galerii svého telefonu. Na jiných blozích čtu vždy měsíční shrnutí moc ráda. Zároveň je to skvělý způsob jak si za půl roku, rok, i deset let připomenout, co se dělo, a co jsem zažila.


Můj květen 2018 odstartoval Studentský Majáles. Ne, není to ta obří akce v Letňanech, jak si mnozí z názvu myslí. Studentský Majáles je festival, kteří pořádají studenti na oslavu studenství. Součástí je velký průvod centrem Prahy zakončený samotným festivalem v Karolinu, kde se jí, pije, poslouchají studentské kapely, debaty, přednášky, autorská čtení, pořádají se výstavy, promítání filmů, divadelní představení a spousta dalšího.
Na podobných akcích si často uvědomím, že i když mě škola někdy pěkně štve, jsem ráda, že jsem součástí něčeho takového.



Hodně času jsem (jako vždy) strávila v kavárnách, ať už nad učením, prací nebo oddechem od učení a práce. Objevila jsem hned dvě nové, které mě okouzlily - Urban Café a Coffee House.


V půli měsíce jsem si zabalila pár švestek a odjela do Brna. Se školou jsme tu byli na třídenní exkurzi, během které jsme navštívili několik muzeí, knihoven, opatství a také restaurací, kaváren a hospod. Byla jsem v Brně poprvé a musím říct, že na mě udělalo skvělý dojem.


No a pak už vypukl učící maraton. Poslední přednášky, dopisování seminárek, a učení na zkoušky. Co vám budu povídat, tahle část měsíce se mi moc nelíbila.


Mezi ležením v poznámkách a googlením jsem ale stihla i zorganizovat menší pracovní akce a vyjet na chvíli z Prahy na chatu na oslavu a grilování. 

Všechno bylo trochu hektické, ale sečteno podtrženo, květen byl  úspěšný měsíc. 
Jak jste ho prožili vy? 



Komentáře